Aktualności

Zajęcia rozwijające – „Tańcowała igła z nitką w klasie III C”

Z wykorzystaniem materiałów zakupionych w ramach projektu Laboratoria Przyszłości uczniowie kl. III c uczyli się na zajęciach rozwijających podstaw szycia.

Szycie niesie ze sobą wiele korzyści. Wpływa na rozwój umiejętności manualnych, ponieważ wymaga precyzyjnego operowania igłą i nitką, co doskonali małą motorykę dłoni. Dzieci ćwiczą koordynację wzrokowo – ruchową, a także cierpliwość i koncentrację. Szycie wpływa na kreatywność i wyobraźnię, ponieważ daje możliwość tworzenia własnych projektów. Dzieci wyrażają siebie poprzez dobór materiałów, kolorów i wzorów.

Uczniowie klasy III C rozpoczęli swoją przygodę z szyciem od podstawowych, prostych ściegów: fastrygi i stębnówki, za pomocą których zszywali ze sobą dwa kawałki materiału. Łączenie dwóch brzegów tkaniny ściegiem „na okrętkę” sprawiło uczniom dużo satysfakcji, bo uznali ten sposób za łatwiejszy, ale mniej elegancki. Uwieńczeniem wszystkich wprawek w szyciu było wykonanie poduszki dla maskotki np. misia. W tym celu należało zgłębić jeszcze ścieg kryty, który sprawił duże trudności. Samodzielne uszycie czegoś, nawet małej rzeczy, daje dzieciom ogromną satysfakcję i buduje poczucie własnej wartości, że cos można zrobić od początku do końca. Dzieci poznały właściwości różnych materiałów i ze względu na różną fakturę uczyły się odpowiedniego doboru tkaniny. Zgłaszały swoje niezadowolenie, że śliskie materiały jest trudniej zszywać.

Szycie w projekcie Laboratoria Przyszłości, to nie tylko zabawa, ale także  praktyczna umiejętność, która może się przydać w życiu codziennym, a nawet przerodzić się w hobby.

 

                                                                                                       Anna Malazdra

                                                                                                 Wychowawca klasy III c

 

Kliknij zdjęcie lub link, aby przejść do Wirtualnego spaceru