Aktualności

Programujemy z Ozobotem – zajęcia rozwijające w klasie 1c

Podczas zajęć rozwijających uczniowie klasy 1c  zapoznali się z zasadami użytkowania i programowania małej elektronicznej zabawki zwanej – Ozobotem. Roboty te, zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości.  Ozobot to  taki malutki robocik, który zabiera uczniów w niezwykłą przygodę, jaką jest  nauka programowania.  Dzieci programują polecenia dla Ozobota za pomocą kolorowych kodów na kartce papieru. I tak tym razem dzieci z klasy 1c za pomocą kolorowych flamastrów napisały swoje pierwsze programy, stworzyły swoje pierwsze trasy. Ozoboty,  dzięki wbudowanym czujnikom światła i koloru rozpoznają odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podążają ich śladem.

Ta interaktywna zabawka  pozwala na rozwijanie  kreatywność i logicznego myślenia. Uczy rozwiązywania problemów oraz pracy w grupie, wprowadza w świat algorytmów, doskonale ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi. Podczas zajęć pracowaliśmy również na  drewnianych puzzlach, dzięki którym dzieci tworzyły  skomplikowane trasy i pętle. Praca z puzzlami urozmaiciła nasze zajęcia z programowania, dzięki nim dzieci   uwalniały kreatywność i wyobraźnię przestrzenną, tworzyły własne trasy, ścigały się ze sobą na torach wyścigowych, zmieniały przebieg trasy, aby dotrzeć szybciej do celu.

Dzięki umiejętnościom dzieci zajęcia z Ozobotami okazały się bardzo interesujące i przyniosły nam  wiele radości i zabawy .

 

Magdalena Jankowska

 

 

 

Kliknij zdjęcie lub link, aby przejść do Wirtualnego spaceru