
Programujemy z Ozobotem – zajęcia rozwijające w klasie 1c
Podczas zajęć rozwijających uczniowie klasy 1c zapoznali się z zasadami użytkowania i programowania małej elektronicznej zabawki zwanej – Ozobotem. Roboty te, zostały zakupione w ramach programu #LaboratoriaPrzyszłości. Ozobot to taki malutki robocik, który zabiera uczniów w niezwykłą przygodę, jaką jest nauka programowania. Dzieci programują polecenia dla Ozobota za pomocą kolorowych kodów na kartce papieru. I tak tym razem dzieci z klasy 1c za pomocą kolorowych flamastrów napisały swoje pierwsze programy, stworzyły swoje pierwsze trasy. Ozoboty, dzięki wbudowanym czujnikom światła i koloru rozpoznają odpowiednie sekwencje kolorowych linii i podążają ich śladem.
Ta interaktywna zabawka pozwala na rozwijanie kreatywność i logicznego myślenia. Uczy rozwiązywania problemów oraz pracy w grupie, wprowadza w świat algorytmów, doskonale ćwiczy pamięć i koncentrację uwagi. Podczas zajęć pracowaliśmy również na drewnianych puzzlach, dzięki którym dzieci tworzyły skomplikowane trasy i pętle. Praca z puzzlami urozmaiciła nasze zajęcia z programowania, dzięki nim dzieci uwalniały kreatywność i wyobraźnię przestrzenną, tworzyły własne trasy, ścigały się ze sobą na torach wyścigowych, zmieniały przebieg trasy, aby dotrzeć szybciej do celu.
Dzięki umiejętnościom dzieci zajęcia z Ozobotami okazały się bardzo interesujące i przyniosły nam wiele radości i zabawy .
Magdalena Jankowska
